OKB Tedavisi-Takıntı Hastalığı Tedavisi

Online Takıntı Tedavisi – OKB Tedavisi

Obsesif kompulsif bozukluk -daha sıklıkla bilinen adıyla takıntı rahatsızlığı-; mantık dışı olduğu bilindiği halde istemsiz şekilde tekrar tekrar akla gelen ve zihinden uzaklaştırılamayan düşünceler (obsesyonlar) ile bu düşünceleri zihinden uzaklaştırmak ya da düşüncelerin verdiği sıkıntıyı azaltmak adına tekrar tekrar yapmak zorunda hissedilen eylemleri (kompülsiyonlar) ya da kaçınma davranışlarını tanımlamaktadır.

Bu hastalığa sahip kişiler ” bu durumun mantıksız olduğunu biliyorum ama yapmadan edemiyorum ya da bunu yapmazsam içim içimi yiyor “gibi cümlelerle kendilerini ifade ederler.

Obseyonlar (takıntı) farklı biçimlerde görülebilmektedir:

1- Saldırganlık 2- Kirlenme 3- Kuşku 4- Cinsel 5- Simetri/Düzen 6- Dinsel 7- Somatiik Obsesyon. Kompilasyon (zorlantı) çeşitleri: 1- Temizleme 2- Kontrol Etme 3- Düzenleme 4- Tekrarlama 5- Sayma 6- Diğer Kompulsiyonlar

• Kimi zaman zorla veya istenmeden geliyor gibi yaşanan, çoğu kişide belirgin bir kaygı ya da sıkıntıya neden olan, yineleyici ve sürekli düşünceler, dürtüler ya da hayallere sahipseniz
  • Bu istenmeyen düşüncelere, dürtülere veya hayallere aldırmamaya ya da bunları baskılamaya çalışır ya da bunları başka bir düşünce ya da eylemle etkisini azaltma (bir zorlantıyı yerine getirerek) girişimlerinde bulunuyorsanız.
  • Yineleyici düşünceyi durdurmak için (örn. el yıkama, düzenleme, denetleyip durma) ya da zihinsel eylemler (örn. dinsel değeri olan sözler söyleme, sayı sayma, sözcükleri sessiz bir biçimde yineleme) davranışlarda bulunuyorsanız.
  • Bu davranışlar ya da zihinsel eylemler yaşanan kaygı ve sıkıntıdan korunma ya da bunları azaltma ya da korkulan bir olay ya da durumdan sakınma amacı ile yapıyorsanız.
  • Takıntılar ya da zorlantılar zamanınızın çoğunu alıyorsa (örn. günde bir saatten çok ) ya da  bir sıkıntıya ya da toplumsal, işle ilgili alanlarda  işlevsellikte düşmeye neden oluyorsa profesyonel bir destek almalısınız.

OKB – TAKINTI TEDAVİSİ

OKB (Halk dilinde Takıntı Hastalığı) Tedavisi için en etkili yöntemler ilaç + psikoterapi yöntemidir. İlaçlar geçici olarak belirtileri baskılar. Asıl tedavi yöntemi psikoterapi yöntemidir. En etkili yöntemlerin başında bilişsel davranışçı psikoterapi ve exposure terapi (maruz bırakma terapisi) yer almaktadır. Ayrıca okb tedavisinde emdr yöntemi de etkili bir tekniktir. Sözü edilen tedavi seçenekleri ile halk arasında ruh kanseri diye adlandırılan obsesif kpulsif bozuklu etkili şekilde tedavi edilebilmektedir. Ankara’da takıntı hastalığı tedavisi için psikolog ve uzman arayışı içinde iseniz sitedeki iletişim numarasından bizimle bağlantıya geçebilirsiniz.

19 Yıllık Deneyim
Yurt İçi ve Yurt Dışı Sertifikalı Eğitimler